Adv

Tuesday 13 September 2011

We used to be like this...

Mak dan Abah = 2 orang

Ayong(panggilan Abang aku sulung) dan Isteri dan 6 orang anak mereka = 8 orang

Angah (Abang ke dua) dan Isteri dan 4 orang anak mereka = 6 orang

Aku dan Suami dan Seorang anak setakat ni = 3 orang

Dan Adik lelaki bongsu = 1 orang


So total kasar dalam family kami adalah = 20 orang 

**************************************

ok, aku dah biasa reramai macam tu bila satu bumbumg. Maksud aku bila berkumpul reramai dan kecoh satu rumah. Kalau masak, mak aku cakap 2 ekor ayam sekali masak pon tak cukup. Kalau raya pasti rendang akan masak balik untuk hari ke 2. Dan hari ke 3 masak lain dan hari ke 4 masak lain dan jari ke 5 masak lain samapi la mereka pulang ke rumah masing2. Best??tapi penat tapi.. seronok. Tu la kami kalau berkumpul ramai2. Aku dah biasa. Tapi kalau yang tak biasa pasti tak selesa. Aku paham tu.Aku ada 10 anak buah. Mak aku dah ajar aku dari dulu. Kalau nak beli sesuatu,pastu beli untuk semua. Kalau tak, jangan beli.Tak baik beza2kan. Ya Alhamdulilah..aku tak pernah beza2kan mereka dan tentu mereka amat sayang padaku.Ada juga anak buah aku yang nakal.Yer la kan nobody perfect.Ihiks!! Aku suka pada anak kecil. Even aku tak kenal pon, aku akan tegur dengan panggilan sayang untuk anak kecil itu.

eh budak tu comel la

pasti la, anak2 kecil pasti semuanya comel2 belaka.

eh mana ada, ada yang tak lawa

Jangan la beb macam tu, semua anak kecil pastinya comel,mereka memiliki hati yg putih,suci dan murni, eleh mcm ko tu cantik sangat. Hah ambik ko!

Ok next...

Makan reramai


Takbir malam raya

Lepak reramai
Gurau reramai sesama mereka

Ambik gambar reramai mainan :P




Basuh kereta aku pon nak reramai jugak

Hantar adik untuk register kolej dia pon nak pi reramai


Berbasikal pon beramai2 jugak



Tu la dia, dan biasa beramai2. Bila mereka takde,rasa sunyi dan bila ada selalu bergaduh.Biasa la tu kan.

So, tajuk kita pada hari ini adalah....RERAMAI.

p/s:bukak kamus laju2 ada tak ayat tersebut :P





No comments: