Adv

Tuesday 5 July 2011

Jammed + Sakit Perut

Ohhhh bila takde prepaid juge..

Pernahkah anda alami 2 perkara seperti tajuk entry diatas?? + baru teringat anda dah abis prepaid untuk call di saat emergency...seperti bos..saya masuk lambat sebab jammed gila nie!!

Ohh rakan2 saya sudah biasa alami itu..buruk perangai aku.Last minute semua..Well, my husband selalu bising bila aku takde prepaid sebab saat emergency mana kita tau kan bila berlaku dan akuu..masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri,buat2 tak dengar.

Ohhh not good yaa..

Perkara yang amat challenging untuk aku adalah pabila anda ingin ke tempat kerja, tiba2 jammed yang tidak disangka + sakit perut.Walllahhhhh itu adalah cobaaaan. yer la tu,cobaan yang tidak lucu!
hellOooo,aku yg stuck di traffic jammed,bukan ko wahai si tikus.Anyway buat apa ko kat printer tuh??

Ok.Next, Smalam, si suami pergi berbasikal bersama rakan2 nyer pada pukul 8 sehingga 11.00 malam.Ok fine. tetapi si anak pabila ingin tidur,dia sebut mahu ayahnyer...nak ayah..nak ayah . Aku cakap nanti kejap lagi ayah balik ok.. tapi iman tak puas hati dia cakap call ayah sekarang suruh balik aku pon hahahhahahahahhaha gelak sakan sebab lucu la anak aku tuh.Tapi..alamakkk prepaid abis laaaaaaa,aku pun pura2 usha hanphone aku supaya anak aku lupa yg dia suruh aku call ayah dia.BUT i found something useful yg aku ignore selama ini iaitu service Maxis buat (Call me back).
Caranye:
1) Taip *100# pastu send
2)Pastu akan kuar list dan no 6 (servis) tekan ok dan taip no 6 tekan ok lagi
3)akan keluar list service dan no 5 (Call-Me-Back) tekan ok dan taip no 5 tekan ok lagi
4)Ask for enter destination no dan anda taip no yang anda ingin perlu mereka call kembali dan ok.
5)mereka akan receive sms dan akan call anda kembali(tapi kalau mereka pon takde prepaid mcm mana nak call)hihihihihihih :) 

ok ok..korang  dah tau pasal nie,aku jer yg tak tau tapi aku nak share pada mereka yang tidak tahu seperti aku la...
ok sambung..Ohh i didn't know about this things selama ini. Itu la dia perangai tidak ambil peduli atau tak ingin tahu.

Cuba tengok sekeliling anda dan bertanya pada diri sendiri,apa lagi bende yang perlu anda tahu tapi anda tidak peduli dan tidak ingin ambik tahu.

Then, longgarkan2 kan pemikiran anda dan jangan kusutkan pemikiran anda dengan perkara sekeliling.Sentiasa senyum dan pikir positif.Saya sayangkan anda.

Sometime i feel hurts but  Kita kan kawannnnn...
(edora aku sayangkan persahabatan kita)

:)







No comments: